جوان.ارزو.اینده

خرید بک لینک
جوان-ارزو-اینده

*امام علی ع:اگرکارکردن زحمت دارد بیکاری نیزمایه فساداست.

در روزگاری که اقیانوس تلخ بدبینی وبی تفاوتی برسرهمه ماسایه افکنده است ودین ومذهب واخلاقمان متأثر از زد وبندهای سیاست وپول واقتصاد سرمایه داری دستخوش اسیب گشته است چه می شود کرد؟

دیدن هزاران جوان جویای کار وآشفته حال که ارزوی تعبیر رۏیاهاشان رادارند ودر انتظار رسیدن به اینده روشن هستند،ذهنم را دائم مشغول می سازد!

مگر نه این است که هنوز اندکی وجدان اخلاقی در نهادم باقی مانده وهنوز حس ودرد مشترک انسانی زنده است!

باکمال تأسف درطول چند دهه،درمدارس،مسئولیت شناسی وحقوق شهروندی به فرزندانمان اموخته نشد ودر درونشان نهادینه نگشت تا برای امروز وفرداهای کشورمان نسلی خوب،هنرمند،وامیدوار به رسیدن زندگی پاک همراه بامهارت وتلاش وپشتکار پرورش یابند وامروز فارغ از جنگ نرم بدخواهان ملت،گرفتاری ومصیبت نداشته باشیم.

چرا امروز دختر وپسرمان درمانده وناتوان وبدون هدف عمر را سپری ودر بحران هویت گرفتارشده اند!

دراین سالها گروهی از فرزندان و وابستگان نظام با رانت ورابطه ومناسبات خویشاوندی وعناوین دیگر،صدها شغل دولتی وخصوصی را در اختیارگرفتند وهزاران جوان بیکار تحصیلکرده وماهر که رانتی ندارند ودستشان کوتاه است

باید در صفهای طویل استخدام وکار ابرومندانه عمر گرانبهایشان را فناسازند!

هرخردمند دلسوزی بادیدن چنین مرثیه هایی به حال جوانان می گرید و

ناخوداگاه انگشت اتهام را به سوی حاکمان نظام اسلامی وارمانها و وعده هایش پس از ۴۰سال دراز می کند!

افزون بر ان دیدن وشنیدن فقر وتنگدستی مردم مستضعف روستایی وحاشیه نشینان شهرها در بحران خشکسالی وازطرفی خودخواهی وعیاشی مفسدین بی درد اقتصادی درقماش دولتی ها وغیر انها در رده های مختلف حکومتی اخبار دردناکیست که روح جامعه و وحدت ان را خرد می سازد وتهدیدی برای تزلزل بقای حکومت اسلامی خواهد بود.

این وضعیت، استکبار را در تنگ کردن حلقه زندگی وکسب وکار ومعیشت مردم قوی تر وجسورترساخته ومی سازد.

تا کی می توانیم چشممان را به روی حقایق ببندیم وشکاف طبقاتی میان مردم را افزایش دهیم؟!

متأسفانه ثروتمندان واغنیاء هم،بخشندگی را از یاد برده اند وبی خیال دنیای پیرامونشان به فکر تنعم خویشند وفارغ از همه چیز به مسابقه دربازارهای طلا وپول وارز مشغولند واینست فلسفه لذت گرایی مدرن به قیمت له شدن ضعیفان ومحروم شدگان!

درموقعیتی دیگر دست های پلیدی ازجنس شیطان در پوشش انقلابی ومتدین ودین دار با عملکرد خودخواهانه وطلبکار ،به خردشدن ضعیفان وناتوانان مشغولند وبدین گونه انقلاب اسلامی را از اهداف وارمانهایش بدورساختند،که ملموس ومشهود است.

حال این پرسش که بارها مردم مطرح می سازند:چرا دلسوزان وکارشناسان متعهد ومجرب در حوزه اقتصاد وسیاست وفرهنگ دست از ازمون وخطا بر نمی دارند وایده های نو ومتناسب با شأن ملت ارائه نمی دهند واب زلال وپاک اندیشه های انسانی اسلامی رابراقیانوس تلخ ناامیدی وبدبینی نمی ریزندوخون تازه برپیکر نیمه جان مستضعفین تزریق نمی کنند!تا این پیکر که بخش اعظم مردم است جانی دوباره گیردومسیح وار زنده سازند ودست شوم ظلمه زالو صفت وخونخوار راقطع گردانند!

تاریخ سرزمینمان گذشته ملت را به عظمت ودلاوری وشجاعت وانصاف مردان وزنانش یاد کرده است واز ریخته شدن خونها در راه حفظ وطن ومکتب وعشق ووفاداری به اسلام وامنیت پایدارش صفحات درخشانی را به یادگار گذاشته است همچنانکه امروز نیزشهیدان وطن مایه بقا وامنیت جان ومال ما هستند.

باید بگویم شرمتان باد زالوصفتان ثروتها واموال مردم وحقوق بگیران ضعیف جامعه!

کوتاه سخن اینکه جهان ما مدرن وپیشرفته شده وعلوم ودانشهای نو با کاربردهای گوناگون به تولیدثروت می پردازند،دیدن چهره های فقر ومحروم ودیدن فسادها ودزدیها دیگر شایسته ملت وفادار به اسلام وقران نیست،سرزمینی با گنج های زیر زمینی ونیروی انسانی صبور وبردبار باید نمونه والگویی حداقل در منطقه باشدوهر روز اعتبارجهانیش

علی رغم خواست دشمنان ایران افزایش یابد.

پروردگارا ما به تو دلبسته ایم ومی دانیم که خود خواسته ای تا تورا بخوانیم ،زیرا وعده اجابتش داده ای... والسلام.

#محمد علی بختیاری ۱۶/۴/۱۳۹۷

زیر چرخهای ماشین قدرتشان

ایت الله بختیاری سیستانی ...

ما را در سایت ایت الله بختیاری سیستانی دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 88 تاريخ: جمعه 11 آبان 1397 ساعت: 0:08

صفحه بندی